Pozdrav z ozdravného pobytu z Vernířovic

13. listopadu 2015

11.11.
Cesta do Jeseníků proběhla bez komplikací a po dvou hodinách jsme dorazili do Vernířovic, kde jsme se přivítali s prvním turnusem s žáky našeho prvního stupně, který po chvíli odjel zpátky do Ostravy. Žáci se po příjezdu seřadili na hřišti, kde si zahráli seznamovací hru s instruktorkami. Na oběd ve 12 hodin jsme dostali kuřecí vývar a řízek s bramborovou kaší. V odpoledním klidu jsme se vybalili a ubytovali na pokojích. Odpolední program byl nabitý aktivitami. Téma recyklace nás provázelo odpoledne i při večerním programu. Hráli jsme hry, absolvovali přednášku, shlédli video, vyrobili v družstvech odpadkové koše na tříděný odpad. Po večerním programu jsme se všichni unavení vydali do pokojů a ukončili den večerkou ve 21.30.

12.11.
Den začal rozcvičkou v 7.30. Společně jsme si zacvičili a protáhli se venku na čerstvém vzduchu. Po výborné snídani ve formě švédských stolů jsme se sbalili a vydali se po hře na hřišti na dopolední túru. Trasa byla náročná, nicméně jsme ji všichni zvládli a společně navštívili spoustu zajímavých míst. Po 12 kilometrech jsme se ve 13.30 vrátili na oběd, na čočkovou polévku a výborné sladké knedlíky s borůvkami. Odpolední klid strávily děti hraním deskových her. Po odpoledním klidu následovala hra v areálu rekreačního střediska, Osadníci. Hra se hrála od 15 hodin až do tmy. Dnešní téma Energie se probíralo především v podvečer a na večerní přednášce s doprovodným videem. Dnešní den byl opět programově nabitý, téměř celý jsme jej strávili v horském a nádherném prostředí Jeseníků.

Pátek 13. 11.
jsme začali rozcvičkou, následovala opět vydatná snídaně ve formě švédských stolů. Po snídani jsme se vydali na dopolední program, který jsme strávili v areálu hotelu a na blízkém hřišti. Na čtyřech stanovištích si žáci vyzkoušeli střelbu z luku, foukačky, zahráli si fotbal a diskgolf. Po obědě, zeleninové polévce a rajské omáčce s masem a knedlíkem, jsme si odpočinuli během odpoledního klidu. Odpolední program opět probíhal venku, tématem dnešního dne byla biodiverzita a záchrana ohrožených druhů. Žáci si vyzkoušeli vyrobit obal a padák na vajíčka, které si vyzdobili v podobě vyučujících. Zahráli jsme si také hru s názvem Evvoluce. V klubovně jsme si povídali o konkrétních vyhynulých druzích zvířat, pokoušeli jsme si jedno dle popisu také nakreslit. Před večeří (zapékané brambory), jsme si každý zasadili semínka řeřichy. Večerním programem byla filmová projekce filmu Jack a obři. Pátek byl opět náročný, ale akcemi nabitý.

Sobota 14. 11.
Sobotu jsme zahájili rozcvičkou v 7.30, na které jsme si zacvičili ve dvojicích a proběhli se. Po snídani jsme se v 9.00 vydali na dopolední procházku do 3 km vzdálené obory. Po procházce Vernířovicemi jsme se rozdělili u brány do obory do pěti družstev. Vybaveni dalekohledy a poučeni jak se pohybovat v oboře tak, abychom spatřili jeleny a laně. Hodinu jsme se pohybovali tiše ve skupinách v hustém lese. Po obědě, uzené polévce a kuřecím plátku s rýží, následoval odpolední klid. Ve 14 hodin jsme se sešli na hřišti k tanci za doprovodu paní učitelky Buksové. Rozdělili se do družstev a zahráli si 2 hry na téma využití přírodních materiálů a výroba hudebních nástrojů z odpadu. Řádně vymrzlí jsme se po svačině vrhli na výrobu hudebních nástrojů z plastu a papíru. Večerní program navazoval na odpoledne a žáci si ve skupinách připravili hudebně-taneční vystoupení na VERNÍŘOVICKÝ TALENT. Skvělé ýkony podávali nejen žáci, ale také porota složená z pedagogů v humorných převlecích. Všichni se zapojili a talent byl zakončen krátkou diskotékou. Opět další z náročných, ale nabitých dnů byl za námi.

Neděle 15. 11.
Od rána nám tady v Jeseníkách silně pršelo, nicméně to nevadilo, jelikož jsme si užívali pohodový nedělní den. Ráno jsme zahájili snídaní a bez rozcvičky, po snídani jsme se shromáždli v klubovně, kde jsme si v duchu programu nedělního dne, zdravá výživa a zdravý životní styl vyslechli přednášku a pracovali na navazujících aktivitách. Po vydatném obědě, česnekové polévce a zapékaných těstovinách, jsme si dali pauzu na pokojích v odpoledním klidu. Odpoledně stále pršelo a žáci rozdělení do skupin sestavovali při zábavné hře zdravý jídelníček. Nakupovali virtuální potraviny, sledovali a počítali jejich výživové hodnoty. Zahráli jsme si také hru s názvem, jak přežít v poušti. Po večeři: brambor, špenát vejce na tvrdo, jsme se opět sešli v klubovně na promítání fotek za všechny uplynulé dny. Společně jsme se nasmáli a pobavili až do večerky.

Úterý 17. 11.
Dnešní sváteční den jsme zahájili rozcvičkou, jelikož nepršelo sešli jsme se k rozcvičce venku na čerstvém vzduchu. Po snídani jsme se oddali dopolednímu tématu s názvem "zdravověda". Dopolední blok začal přednáškou zdravotnice. Na různých místech chaty měli žáci za úkol ošetřovat zraněné v modelových situacích, odřeniny, zlomeniny, epileptický záchvat. Dopoledne se protáhlo a po dobrém obědě, kuřecí vývar s nudlemi a kuře na paprice s těstovinami, jsme si odpočinuli v průběhu odpoledního klidu. Po odpoledním klidu jsme se vydali na celoodpolední výlet do centra ekologické výchovy s názvem Švagrov. Děti si prošly celou naučnou stezku a spokojeni jsme se vrátili na chatu za tmy ve svitu baterek. Po večeři, nudle s mákem a cukrem, a chvíli klidu na pokojích jsme se vrhli na večerní aktivitu s názvem dabing. Děti si ve skupinách společně připravili texty postav filmu a posléze filmovou ukázku vtipně dabovali. Večerkou ve 21.00 hod jsme zakončili tento sváteční den.

Středa 18. 11.
Středeční den jsme zahájili rozcvičkou v klubovně. Po snídani jsme se rozdělili na dvě části, přičemž jedna polovina na půdě chaty hrála turnaj ve "víčkované" a druhá polovina vytvářela vernířovické příšery v jídelně z krabic, kartónu, pet láhví a jiných materiálů. Po svačině jsme se prostřídali tak, aby si všichni užili dopolední program. Po obědě, fazolové polévce a knedlíku se zelím a vepřovým masem žáci hlasovali v klubovně o nejlepší příšeru odzravného pobytu. Po odpoledním klidu jsme se vydali na procházku do Dančí obory, venku jsme zůstali až do setmění. Po odpolední svačině jsme se zabývali přežitím v přírodě. Po přednášce jsme shlédli poučný dokument. Večeře se skládala z čočkovoé kaše s párkem a okurkou. Po večeři jsme se všichni zúčastnili stezky odvahy a zazpívali jsme si s kytarovým doprovodem paní učitelky Jolany.