- Úvod
- Úřední deska
Úřední deska
2. května 2022
Úřední deska
povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím.
Základní údaje o organizaci
Název:
Základní škola Ostrava, Gajdošova 9, příspěvková organizace
Sídlo: Gajdošova 9, 702 00 Moravská Ostrava
IČO: 61989088
DIČ: CZ61989088 (škola není plátcem DPH)
Tel.: 596 627 610
E-mail: reditelka@zsg.cz
ID datové schránky: ma6mqrz
Právní forma: příspěvková organizace
Zřizovatel: Statutární město, Městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, IČO 00 45 451
Ředitelka školy: Mgr. Krasulová Anna
Jmenována do funkce usnesením Rady městského obvodu č. 2448/35/08 ze dne 23. 10. 2008
s účinností od 01. 12. 2008
Škola sdružuje:
Základní škola: IZO 102 832 951
Školní družina: IZO 120 100 177
Škola je zapsána v obchodním rejstříku Krajským soudem v Ostravě oddíl Pr, vložka 1040.
Kontakt na správce osobních údajů:
Základní škola Ostrava, Gajdošova 9, příspěvková organizace
tel. č. +420 596 627 610, e-mail: reditelka@zsg.cz
Kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů:
Martin Krupa, tel.č.: +420 724 356 825, email: martin.krupa@gdpr-opava.cz
KLIMUS & PARTNERS s.r.o., IČ 033 73 444, se sídlem Vídeňská 188/119d, Dolní Heršpice, 619 00 Brno, zastoupena Mgr. Romanem Klimusem, jednatelem tel.č.: +420 602 705 686, mail: roman@klimus.cz; ID datové schránky: ewann52 na období od 1.1.2019 do 31.12.2021.
Vymezení hlavního účelu a předmětu činnosti organizace
1. Hlavním účelem zřízení organizace je poskytovat základní vzdělávání podle zákona
č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném
vzdělávání (školský zákon)
Předmět činnosti odpovídající hlavnímu účelu:
• poskytování základního vzdělávání podle § 44 školského zákona
• příprava žáků na další studium a praxi v souladu s obecnými cíli vzdělávání podle
§2 školského zákona
• zabezpečování vzdělávání, sportovní a zájmové činnosti v době mimo vyučování
podle § 117 školského zákona
• zabezpečování školního stravování žáků školy podle § 119 školského zákona
• zabezpečování stravování a stravovacích služeb (závodní stravování) podle § 33b
zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění
zákona
č. 557/2004 Sb.
2. Statutární orgán příspěvkové organizace
Statutárním orgánem organizace je ředitelka školy. Ředitelka plní úkoly vedoucího organizace
a je oprávněna jednat samostatně ve všech věcech jménem základní školy. Při své činnosti je
povinna postupovat v souladu s obecně závaznými právními předpisy, s vnitřními právními
předpisy kraje a jeho vnitřními organizačními předpisy.
Vedení školy
Mgr. Krasulová Anna, ředitelka školy
pravomoci a působnost ředitelky školy vymezuje §164 a 165 zákona č. 561/2004 Sb.,
o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
PaedDr. Iva Senftová, zástupce ředitelky školy
Rozhodnutí o právech a povinnostech v oblasti státní správy
• Ředitelka Základní školy Ostrava, Gajdošova 9, příspěvková organizace, kterou
zřizuje Statutární město Ostrava, Městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz,
rozhoduje o právech
a povinnostech v oblasti státní správy dle §165 zákona č. 561/2004 Sb., o
předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský
zákon), v těchto případech:
• zamítnutí žádosti o povolení individuálního vzdělávacího plánu podle § 18 a zamítnutí
žádosti o přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku podle § 17 odst. 3,
• přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání podle § 34 a ukončení předškolního
vzdělávání podle § 35, zařazení dítěte do přípravného stupně základní školy speciální
podle § 48a, zařazení dítěte do přípravné třídy základní školy podle § 47,
• zamítnutí žádosti o odklad povinné školní docházky podle § 37,
• převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy podle § 39 odst. 2,
• zamítnutí žádosti o pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 1,
• povolení a zrušení povolení individuálního vzdělávání žáka podle § 41,
• přijetí k základnímu vzdělávání podle § 46, přestupu žáka podle § 49 odst. 1,
převedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle § 49 odst. 2 a zamítnutí
žádosti o povolení pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2.
Nejdůležitější předpisy, kterými se ředitelka školy při výkonu své funkce
řídí:
• Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném
vzdělávání (školský zákon).
• Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
• Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné,
přímé speciálně pedagogické, přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických
pracovníků.
• Vyhláška č. 317/2015 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační
komisi a kariérním systému pedagogických pracovníku
• Vyhláška č. 106/20101 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti ve
znění vyhlášky č. 148/2004.
• Vyhláška č. 410/2005 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na prostory
a provoz zařízení, předškolních zařízení a některých školských zařízení.
• Vyhláška MŠMT č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů,
výročních zpráv a vlastního hodnocení školy.
• Vyhláška MŠMT č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění
povinné školní docházky.
• Vyhláška MŠMT č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů.
• Vyhláška MŠMT č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách
a školských poradenských zařízeních.
• Vyhláška MŠMT č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními
vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
• Vyhláška MŠMT č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání.
• Vyhláška MŠMT č. 107/2005 Sb., o školním stravování.
• Vyhláška MŠMT č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů,
výročních zpráv a vlastního hodnocení školy
• Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád a jiné
Vyřizování žádostí o poskytnutí informací
Žádost o poskytnutí informace
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (osobně či telefonicky) nebo písemně
(doručená poštou, osobně i jiným způsobem. Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje
k poskytnutí zveřejněné informace, může zástupce povinné osoby místo požadované
informace sdělit jen údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. V případě
ústní žádosti tak učiní neprodleně, v případě písemné žádosti nejpozději do 7 dnů ode
dne doručení žádosti. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí informace, musí mu být
poskytnuta. Není-li žádost vyřízena ústně, poskytne se požadovaná informace písemně,
nahlédnutím do spisu (včetně možnosti pořízení kopie) nebo na paměťových médiích.
Ústní žádost
Ústní žádost lze vyřídit ústně jen s výslovným souhlasem žadatele. Pokud žadatel trvá
na písemném vyřízení, vyzve jej povinná osoba k podání žádosti v písemné formě. Tato pak
bude vyřízena jako písemná žádost o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb.
Písemná žádost
Žádost o poskytnutí zveřejněné informace se zpravidla vyřizuje poskytnutím údajů
o zveřejnění. Sdělení žadatele, že trvá na poskytnutí informace, se považuje za nové podání
žádosti. Pokud ze žádosti není zřejmé, že směřuje vůči povinné osobě, nebo kdo žádost podal,
pověřený pracovník ji bez dalšího odloží. Taková žádost není podáním ve smyslu zákona
č. 106/1999 Sb., nepodléhá evidenci. Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká
informace je požadována nebo je formulována příliš obecně, pověřený pracovník vyzve
žadatele ve lhůtě do sedmi dnů ode dne doručení žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li
žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne pověřený pracovník o odmítnutí
žádosti. Pokud je požadovaná informace mimo působnost povinné osoby, pověřený pracovník
žádost odloží a odložení žádosti a jeho důvod sdělí do tří dnů žadateli (zákon č. 106/1999
Sb., nestanoví povinnost postoupit žádost příslušnému orgánu). Pověřený pracovník poskytne
žadateli informaci nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti, případně ode dne upřesnění
žádosti. O formě, ve které bude informace poskytnuta, rozhoduje pověřený pracovník. Lhůtu
může pověřený pracovník prodloužit nejvýše o deset dní pouze z následujících důvodů:
a) vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách povinné osoby, které jsou
oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
b) vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných
v jedné žádosti,
c) konzultace s jiným orgánem státní správy, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti,
d) konzultace mezi dvěma nebo více organizačními útvary povinného subjektu, které mají
závažný zájem na předmětu žádosti.
Pověřený pracovník je povinen prokazatelně (písemně) informovat žadatele o prodloužení
lhůty a důvodech prodloužení, a to ještě před uplynutím lhůty.
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace
Proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace lze podat odvolání k Odboru školství,
mládeže a sportu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje, prostřednictvím ředitelky školy,
a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení
žádosti. O odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace vydaném ředitelkou
školy rozhodne Odbor školství, mládeže a sportu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje
do 15 dnů od předložení odvolání ředitelky školy. Pokud Odbor školství, mládeže a sportu
Krajského úřadu Moravskoslezského kraje v uvedené lhůtě nerozhodne, má se za to, že
vydal rozhodnutí, kterým zamítl odvolání a potvrdil napadené rozhodnutí. Za den doručení
tohoto rozhodnutí se považuje den následující po uplynutí lhůty pro vyřízení odvolání. Proti
rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat, tím není dotčena možnost soudního přezkoumání
rozhodnutí o odvolání.
Úhrada nákladů spojených s poskytováním informací
Ředitelka školy je oprávněna požadovat úhradu skutečných nákladů spojených
s vyhledáváním informací, pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním
informací žadateli. Dále je povinna žadateli na jeho žádost potvrdit předpokládanou výši
úhrady nákladů. V odůvodněných případech lze podmínit vydání informací zaplacením
úhrady nebo zálohy.
Postup vyřizování stížnosti (dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád)
Veškeré stížnosti, podněty, oznámení a žádosti o informace vyřizuje ředitelka školy
Mgr. Krasulová Anna a je možno je podat každý pracovní den od 7:30 do 14:30 buď přímo
ředitelce školy, nebo pracovnici sekretariátu školy na adrese a telefonním čísle školy.
Pověření pracovníci školy k přijímání a evidování stížností:
Dotčené osoby mají právo obracet se na správní orgány se stížnostmi proti nevhodnému
chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu, neposkytuje-li tento zákon jiný
prostředek ochrany.
Podání stížnosti nesmí být stěžovateli na újmu; odpovědnost za trestný čin nebo správní delikt
není tímto ustanovením dotčena.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li podána ústně stížnost, kterou nelze ihned vyřídit,
sepíše o ní správní orgán písemný záznam.
Stížnost se podává u toho správního orgánu, který vede řízení. Tento správní orgán je povinen
prošetřit skutečnosti ve stížnosti uvedené. Považuje-li to za vhodné, vyslechne stěžovatele,
osoby, proti nimž stížnost směřuje, popřípadě další osoby, které mohou přispět k objasnění
věci.
Stížnost musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení správnímu orgánu příslušnému
k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn.
Stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné
pro vyřízení stížnosti.
Byla-li stížnost shledána důvodnou nebo částečně důvodnou, je správní orgán povinen
bezodkladně učinit nezbytná opatření k nápravě. O výsledku šetření a opatřeních přijatých
k nápravě se učiní záznam do spisu; stěžovatel bude vyrozuměn jen tehdy, jestliže o to
požádal.
Má-li stěžovatel za to, že stížnost, kterou podal u příslušného správního orgánu, nebyla řádně
vyřízena, může požádat nadřízený orgán, aby prošetřil způsob vyřízení stížnosti.
Ředitelka školy je povinna umožnit každému pořízení kopií výše uvedených informací
za úhradu provozních nákladů 2 Kč za 1 stranu, 50 Kč za CD/DVD medium.
Povinně zveřejňované informace vyplývající ze zákona Parlamentu České republiky
č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, strukturované podle vyhlášky 442/2006
Sb., kterou se stanoví struktura informací.
V Ostravě, 02. 01. 2013
Mgr. Krasulová Anna, ředitelka školy
Aktualizováno: 2. 1. 2019
Výsledky zápisu do 1. třídy 2024/2025
Typ souboru: *.pdf | Velikost souboru: 827KB | Počet stažení: 92x