Školní zpravodajství


ilustrace

Superfarmář

Zdálo by se, že snad v naší školní družině chováme hospodářská zvířata, ale kdepak, tak se jmenuje společenská hra, která se mezi dětmi stala velmi oblíbenou. V posledním březnovém týdnu se přihlášené děti utkaly ve školním kole. Nejlepším farmářem se stal Radim Šebesta z V. třídy, ale musím říci, že i mezi děvčaty se našly zdatné farmářky, kterým se podařilo získat do svého stáda všechna zvířata.

Radim Šebesta postupuje do dalšího kola, které se koná 11.5. ve Středisku volného času na Ostrčilově ulici. Všichni mu budeme držet palce.

ilustrace

Exkurze do Vítkovic

Dne 31. 3. 2011 jeli žáci VIII. třídy do Vítkovic na exkurzi do podniku Vítkovice MACHINERY GROUP. Nejprve v zasedací místnosti zhlédli zajímavou prezentaci o historii i současnosti tohoto podniku. Následovala krátká beseda s pracovnicí Vítkovické střední průmyslové školy a gymnázia, kdy se žáci dověděli několik informací o možnostech studia na této střední škole. Některým se ukázky natolik zalíbily, že si určitě v příštím roce podají na tuto školu přihlášku k dalšímu studiu. Nejzajímavější však byla třetí část exkurze, kdy si kluci i holky nasadili na hlavy ochranné přilby a vydali se na exkurzi přímo do provozu. Všichni účastníci exkurze byli nadšeni tím, co všechno za celé dopoledne zhlédli, a navíc si domů odnášeli i nějaké prospekty a malé dárečky. Takových akcí by mohlo být více!

ilustrace

"Nabiti energií"

V rámci oslav Dne Země proběhl ve středu 20.4. na naší škole projektový den. Žáci VIII. třídy celé dopoledne pracovali na projektu s názvem ,,Nabiti energií“ (jak příhodný název pro naši VIII. třídu!). Během různých aktivit si ujasnili, že energie je základem života, potřebují ji všechny živé organismy i předměty. Využili znalostí z fyziky a zopakovali si různé formy energie i fyzikální jednotky výkonu, napětí, elektrického proudu a práce. Uvědomili si, že elektrická energie je pro praktické využití nejdůležitější. Ujasnili si, kde se mohou setkat s jednotkami energie v praktickém životě (napětí v síti, příkon a výkon elektrospotřebičů, výživová hodnota potravin, kapacita akumulátorů). Žáci zkoumali zdroje energie, jejich zásoby i spotřebu.

ilustrace

Recyklace elektrospotřebičů

Vyspali jsme se do krásného slunného dne. Ten den byl Dnem Země. Nás čekal dopolední program, který byl zaměřen na recyklaci odpadu, konkrétně recyklaci elektrospotřebičů. Naše druhá třída se připravovala na tuto akci už celý minulý týden. Děti pilně sbíraly papírové obaly různých velikostí. Dále si měly přinést velkou Pet láhev a letáky s nabídkou elektrospotřebičů. Úkoly splnily na výbornou.

ilustrace

Ekorecyklace

Dne 20. 4. proběhl v VI. třídě naší školy projektový den nazvaný Den Země. Pro naši, šestou třídu, byl pojat jako výukový se zaměřením na recyklaci odpadu, hlavně na elektrodpad.

První hodinu jsme se zaměřili na ekologickou otázku domácnosti. Žáci si udělali test, jak jsou na tom jejich domácnosti s eko přístupem k životnímu prostředí. Jednalo se zejména o šetření energií, likvidaci domácího dopadu.

ilustrace

EKO abeceda - aneb každý ví, co dělat s vysloužilým mobilem

Projekt žáků VII. ročníku ke Dni Země byl zaměřen na hlubší seznámení s problémy při výrobě mobilních telefonů a důležitosti jejich recyklace.
Hned první hodinu se seznámili s informacemi, které drahé a vzácné prvky jsou v telefonu použity. Jedná se o zlato a kobalt. Pomocí internetových vyhledávačů zjišťovali základní vlastnosti těchto prvků.


ilustrace

Na koho se obrátit, když...

Celoškolního projektu DEN ZEMĚ se zúčastnily i děti 3. třídy naší školy. Úkolem bylo představit žákům živočichy obývající lidská sídla, seznámit je s tím, jak městské prostředí ovlivňuje chování zvířat a vést je k vnímavému přístupu k našim zvířecím podnájemníkům. V první hodině se žáci seznámili s životem živočichů v jejich přirozeném prostředí a změnou jejich " adresy " do prostředí městského. Jak se musí přizpůsobit, kde se mohou uchýlit v náhradním biotopu.

ilustrace

Padouch nebo hrdina

V našem projektu jsme se společně zamýšleli nad správným a špatným chováním vůči přírodě, dozvěděli jsme se, co všechno se smí či nesmí, dokázali jsme rozlišit padoucha a hrdinu a nakonec jsme si zahráli hru na detektivy a zloděje. Teď už víme, že lidé, ale i zvířata, mají svá práva, že přírodě škodí kouř z komínů a výfuků aut, chemikálie ve vodě či kácení lesů. Měli bychom si uvědomit, že žijeme na Zemi, kterou vlastně sami ničíme. Pokrok nelze zastavit, ale proč bychom se nemohli k přírodě chovat tak, abychom našich činů nelitovali a žilo se nám tady krásně…

ilustrace

Austrálie

Ve středu 20. 4. 2011 jsme slavili Den Země. Téma projektu znělo Austrálie. Nejdříve jsme si prohlédli glóbus a vysvětlili si, co která barva znamená. Potom jsme si ukázali, kde žijeme my a kde lidé v Austrálii. Následovaly hádanky ve formě skrytých obrázků, na kterých děti poznaly zvířata známá i neznámá.

ilustrace

Vývoj komunikačních prostředků

V rámci dopolední akce ke Dni Země se žáci páté třídy seznámili s historií mobilních telefonů, jejich používáním a s jejich následnou likvidací a recyklací. Uvědomili si také, jaké nebezpečí se skrývá při nesprávné likvidaci nepotřebných přístrojů. Prostřednictvím internetu se něco dověděli také o historii komunikace - co to komunikace je, jak fungovala dřív a jak funguje nyní.

Celkový počet článků: 498


Další informace

Přepnout na mobilní verzi

Kontakt

Základní škola
Ostrava Gajdošova, p.o.

Gajdošova 9/388,
702 00 Ostrava

IČ: 61989088
tel.:     596 627 610
fax.:    596 634 126    
ID datové schránky: ma6mqrz

Více informací